PETUGAS ABIM NADI GERAKAN DAKWAH

Oleh Muhamad Razak Idris

(Berikut ialah teks ucapan saya di Multaqa atau Perhimpunan Tahunan Petugas Sepenuh Masa ABIM 2010, 6 Mac 2010, Sabtu)

Para kakitangan ABIM merupakan salah satu segmen tonggak di dalam keseluruhan struktur pertubuhan ABIM sebagai sebuah pergerakan dakwah yang bersifat massa. Di dalam konteks ini, para kakitangan merupakan Nadi Gerakan. Cita-cita utama ABIM iaitu iltizam untuk membangunkan dan membangunkan umat terbaik atau Khayra Ummah tidak mungkin akan dapat dijayakan tanpa sumbangan fikiran, tenaga dan moral para kakitangan sepenuh masa yang bertugas di segenap peringkat pergerakan ABIM.

Kesempatan ini, saya suka menyebutkan iaitu para petugas ABIM yang berkhidmat secara sepenuh masa telah mencecah hampir lebih 1500 orang di seluruh negara. Kebanyakan para kakitangan ABIM dari kalangan pendidik samada di peringkat asas, rendah, menengah dan tinggi. Ini kerana, sejak awal penubuhan ABIM, bidang pendidikan telah dianggap sebagai satu saluran dakwah yang paling berkesan di dalam usaha membangunkan masyarakat berasaskan nilai-nilai ajaran Islam yang sempurna. Di samping terkenal sebagai pelopor di dalam pergerakan pendidikan Islam, ABIM juga telah menumpukan aspek dakwahnya di dalam bidang perekonomian dan perkhidmatan kemasyarakatan.

Alhamdulillah, sejak 40 tahun penubunannya, ABIM kini mempunyai 12 institusi atau agensi yang beroperasi secara seiring dengan Sekretariat ABIM di peringkat Pusat, Negeri dan Daerah bagi menjayakan cita-cita yang di sepakati bersama. Kita semua perlu berasa bangga dan bertuah kerana telah berkesempatan bertugas di bawah pertubuhan Abim ini. Ini kerana pertubuhan ini merupakan antara sebuah gerakan Islam terawal yang terlibat secara serius di dalam pembangunan agama Islam di negara ini. Berstatuskan sebagai sebuah Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO), ABIM sejak hampir 40 tahun yang lalu telah memilih pendekatan dakwah dan tarbiyyah sebagai cara untuk melakukan perubahan dan pembaharuan di dalam masyarakat Malaysia. Menerusi pendekatan ini, ABIM telah memperkenal pelbagai program yang bersifat kependidikan serta khidmat dan pembangunan kemasyarakatan.

Pendekatan yang dipilih oleh ABIM ini ternyata telah memberikan kesan yang besar kepada perubahan yang terjadi di dalam masyarakat Malaysia hari ini berhubung tentang kesedaran dan penghayatan terhadap agama Islam. Di dalam kata lain, ABIM merupakan antara sebuah pergerakan yang menyumbang dengan agak berkesan di dalam meningkatkan tahap kesedaran dan penghayatan Islam di negara kita ini. Sumbangan ABIM di dalam usaha dakwah ini sering menjadi sumber perbincangan di dalam bahan-bahan kajian akedemik berkaitan Islam di Asia Tenggara. Malah sehingga hari ini, penyataan, pendapat dan sikap ABIM di dalam isu-isu yang berkembang di dalam negara akan mendapat perhatian yang tinggi di dalam media arus perdana negara.

Sepanjang 40 tahun yang lalu, ABIM merupakan antara penggerak di dalam mewujudkan gelombang kesedaran di dalam masyarakat Malaysia. Gelombang dakwah ini merupakan fasa pertama dan kesannya dapat kita lihat secara jelas di dalam manifestasi keislaman masyarakat terhadap agama Islam. Di dalam pengalaman di bidang pendidikan Islam sebagai contoh, sekolah-sekolah yang berorentasikan agama kini mendapat sambutan yang amat tinggi sekali dari masyarakat. Malah, institusi pendidikan ABIM tidak mampu lagi menampung jumlah permintaan yang tinggi terhadap sistem pendidikan Islam yang kita perkenalkan. Keadaan ini merupakan tanda yang amat signifikan sekiranya dibandingkan pada 40 tahun sebelumnya. Pendidikan Islam sebelumnya merupakan tempat pilihan untuk pelajar-pelajar terkandas sahaja.

Fenomena baru kesedaran Islam juga kita boleh lihat di dalam aspek perekonomian Islam. Sistem perbankan Islam di negara kita sejak akhir-akhir ini sebagai kukuh dan menjadi satu pilihan utama, tidak sahaja kepada orang-orang Islam, malah juga di kalangan orang-orang bukan Islam. Gelombang pertama dakwah juga memperlihatkan kualiti wacana berkaitan dengan Islam pada masa kini tidak lagi terhad di dalam aspek akhlak peribadi dan berkaitan hukum hakam berkaitan amal ibadat. Wacana Islam telah berkembang di dalam aspek pengurusan dan pentadbiran masyarakat, perancangan bandar, pendidikan tinggi serta hal-hal berhubung kepimpinan dan kenegaraan. Keadaan ini memperlihatkan tentang tahap kematangan masyarakat kita berkaitan agama Islam telah semakin tinggi berbanding 40 tahun yang lalu. Ini semua adalah antara contoh bagaimana kesan usaha-usaha dakwah yang telah disumbangkan oleh para pendakwah, pergerakan dan pertubuhan dakwah yang pelbagai, termasuk Abim. Pencapaian ini merupakan antara kesan dari gelombang dakwah pertama.

Sepanjang 40 tahun yang lalu, generasi awal pergerakan ABIM telah menyumbang dengan amat cemerlang di dalam menjayakan gelombang dakwah pertama di negara kita. Sumbangan mereka di dalam bidang dakwah telah mendapat pengiktirafan oleh pihak kepimpinan negara. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, beberapa tokoh dan aktivis ABIM telah mendapat anugerah-anugerah di peringkat negara seperti anugerah Maulidurasul dan Maal-Hijrah. Pengiktirafan masyarakat dan negara terhadap ABIM sebagaimana tergambar menerusi penganugerahan yang diterima oleh tokoh dan aktivis dakwah Abim ini menjadi satu cabaran besar kepada kita sebagai generasi pewaris kepimpinan pergerakan ini. Cabaran yang jelas sekali ialah pertama, tanggungjawab untuk kita mengekalkan kewibawaan ABIM sebagai pergerakan dakwah yang dihormati di segenap peringkat masyarakat.

Kedua, tuntutan untuk kita merangka satu agenda dakwah baru yang bersifat jangka panjang untuk tempoh 40 tahun akan datang. Dalam kata lain, kita perlu mulai hari ini perlu memulakan usaha perancangan bagi menggerakan satu agenda dakwah ke arah menjana gelombang dakwah kedua sehingga tahun 2050. Apakah yang kita maksudkan sebagai gelombang kedua dakwah Islam? Gelombang ini boleh difahami menerusi beberapa ciri-cirinya.

Pertama: Tonggak yang menggerakkan gelombang kedua dakwah ini ialah dari kalangan generasi belia yang berusia 40 tahun ke bawah. Bagi tujuan ini, kita perlu memulakan usaha yang lebih serius bagi proses pembinaan generasi belia Islam yang kukuh dari segi idealisme perjuangan Islam serta berketrampilan secara professional di dalam segenap aspek kehidupan.

Kedua: Pembangunan produk-produk dakwah yang menarik dan pelbagai bagi memenuhi keperluan masyarakat Islam di dalam segenap aspek kehidupan beragama mereka. Ini meliputi aspek perkhidmatan kemasyarakatan, kependidikan, perekonomian, teknologi, kebudayaan dan kesenian.

Ketiga: Pengembelengan seluruh potensi keagamaan di dalam satu pergerakan yang seiring dan terarah. Potensi keagamaan ini boleh dikenalpasti diperingkat individu dan organisasi dan keseluruhan mereka perlu berada di dalam satu rangkaian pergerakan yang bersifat inklusif.

Bagi tujuan mencapai cita-cita ini, ABIM perlu kembali memimpin gelombang baru dakwah ini. Tugas ini amat berat dan mencabar sekali dan ini menuntut seluruh komitmen kita semua segenap lapisan kepimpinan dan para petugas ABIM. Apakah cabaran yang perlu kita tangani bagi menjayakan cita-cita ini. Di dalam penelitian saya, beberapa cabaran perlu kita tangani.

Pertama: Pengukuhan Sektretariat ABIM di peringkat Pusat, Negeri dan Daerah. Peranan pejabat-pejabat ABIM di segenap peringkat masyarakat amat penting. Sekretariat ABIM berperanan sebagai pusat pengembelengan dan pembinaan generasi baru pendakwah dari kalangan belia Islam. Sektretariat Abim juga berfungsi sebagai pusat penjayaan dan penyebaran kesedaran Islam di peringkat masyarakat terbanyak menerusi penganjuran program-program seperti kursus, seminar dan latihan kepimpinan. Untuk itu, kita perlu secara serius meningkatkan keupayaan ibu pejabat Abim ini dari segi pegawai, pusat operasi, kewangan dan teknologi. Usaha pembangunan dan pemodenan Sekretariat ABIM perlu dijadikan agenda utama pergerakan Abim secara berterusan.

Kedua: Pemerkasaan institusi dan agensi ABIM. Peranan utama institusi dan agensi Abim ialah sebagai wahana atau saluran bagi menterjemahkan idea-idea besar dakwah di dalam bentuk amalan dan perlaksanaan. Pemerkasaan institusi dan agensi Abim boleh dilakukan menerusi dua langkah berikut:

Pertama: Penubuhan institusi dan agensi baru untuk menerokai bidang-bidang baru dakwah. Di dalam bidang pendidikan sebagai contoh, ABIM masih belum mempunyai instusi yang mengendalikan aspek pendidikan lanjutan masyarakat atau pendidikan informal untuk belia dan masyarakat untuk menuntut ilmu di waktu petang atau siang secara berencana. Di dalam kebudayaan dan hiburan, ABIM masih belum memiliki syarikat produksi sendiri sedang ruang masa untuk produk seni keislaman semakin bertambah. Begitu juga dibidang guaman, fesyen, perbankan, pelancongan dan kesukanan.

Kedua: Penambahbaikan dan pengembangan institusi dan agensi ABIM yang sedia ada. Saya berpandangan, masih banyak lagi ruang dan peluang yang boleh diterokai oleh agensi dan institusi yang sedia ada bagi meningkatkan kehadiran perkhidmatan mereka kepada masyarakat terbanyak. Proses ini memerlukan kepimpinan di peringkat agensi untuk sentiasa bermuhasabah dan bersikap positif di dalam menerima pandangan dan pendapat baru.

Pada kesempatan ini, saya suka untuk mengumumkan beberapa perkembangan di peringkat agensi ABIM pada beberapa bulan akan datang.

Pertama: Pemerkasaan semula Pusat Pembangunan Wanita (PPW) yang akan beroperasi di Ampang. Projek ini telah beberapa waktu tertangguh akibat pelbagai hambatan. Namun berkat sokongan semua, usaha penubuhan akan segera dilancarkan sedikit masa lagi.

Kedua: Pemerkasaan semula Program Penyertaan dan Pembangunan Komuniti (PPPK), sebuah projek kemasyarakatan Abim. Program ini akan diseliakan oleh GPM sebagai sekretariat. Untuk permulaan, satu program kelestarian pertanian akan dibangunkan sebagai satu bentuk usaha menambahkan pendapatan keluarga.

Ketiga: Pemerkasaan semula Taski ABIM peringkat kebangsaan. Insya’Allah dalam masa terdekat, satu Pelan Pembangunan 5 Tahun Taski Kebangsaan akan dilancarkan di mana antara aspek penting di dalam pelan ini ialah pengukuhan sistem pengurusannya di peringkat negeri dan daerah serta pengenalan program pengembangan Taski menerusi model francais. Saya berharap supaya agensi yang lain juga akan mengumumkan program penambahbaikan dan pengembangan mereka secara berterusan, terutama di bidang perkhimatan koperasi dan perubatan.

Sesungguhnya, tugas menjayakan cita-cita ini amat besar dan menuntut komitment yang menyeluruh dari segenap peringkat. Ia memerlukan usaha secara berperingkat. Di peringkat ABIM secara keseluruhaan, sepanjang tempoh dua tahun akan datang, akan banyak menumpukan usahanya di dalam menjayakan tema kerja dakwah di mana kita akan menjayakan agenda menjadikan ABIM sebagai Gerakan Ilmu dan Bakti. Dalam tempoh dua tahun akan datang, insya’Allah, akan kembali di pentas nasional dan dilihat sedang memimpin masyarakat di dalam dua bidang utama dakwah ini. Dua bidang dakwah ini merupakan langkah asas di dalam usaha kita untuk menjana Gelombang kedua dakwah menuju tahun 2050.

Sekali lagi saya ingin nyatakan iaitu tugas dan peranan ABIM pada masa akan datang amat mencabar sekali dan ini memerlukan dokongan dari seluruh warga petugas. Di samping tuntutan untuk kita meningkatkan keupayaaan organisasi dan agensi, dua aspek penting yang perlu sentiasa diperkukuhkan oleh kita semangat silaturahim atau ukhwah dan kebajikan seluruh para petugas.Dua usaha yang kita akan ambil bagi menangani aspek penting ini. Pertama, ABIM Pusat akan menubuhkan Jawatankuasa Khas Mengkaji Skim Perkhidmatan ABIM untuk para petugas ABIM di seluruh negara. Jawatankuasa ini akan bertanggungjawab untuk memberikan nasihat kepada ABIM bagi memastikan skim imbuhan yang dilaksanakan dapat memenuhi tahap kebajikan semasa. Kita berazam untuk menjadikan perkhidmatan di dalam ABIM sebagai karier kepada seluruh petugas dan ini memerlukan satu tahap pengurusan kewangan dan sumber manusia yang mantap.

Kedua: Bagi menyokong langkah pengukuhan kebajikan ini juga, ABIM telah mencadangkan penubuhan Badan Kebajikan Petugas ABIM dan Agensi. Saya dimaklumkan bahawa mesyuarat penubuhan Badan telah pun dilaksanakan beberapa minggu yang lalu dan satu majlis pelancaran khas Badan ini akan dilaksanakan. Dengan penubuhan badan ini, kita akan dapat mengenalpasti keadaan kebajikan kakitangan ABIM diseluruh negara secara tersusun. Saya yakin, badan akan menjadi satu struktur sokongan baru.

This entry was posted in Belia, Dakwah, Gerakan Islam, Institusi Islam. Bookmark the permalink.

One Response to PETUGAS ABIM NADI GERAKAN DAKWAH

  1. kerusijati47 says:

    ADAKAH MALAYSIA NEGARA KAFIR ?

    KALIMAH ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ BERERTI BAHAWA :

    1. Kerajaan Allah sahaja yang tertinggi dan paling berkuasa yang mengatasi dan menundukkan seluruh kerajaan manusia dan undang-undang manusia yang selain daripada Allah (9:33);

    2. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk menguat kuasakan undang-undang Allah ke atas manusia (5:44);

    3. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk membuat undang-undang untuk seluruh umat manusia (12:40);

    4. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk menghukum manusia dengan undang-undang Allah (5:44);

    5. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk memerintah bumi (3:26; 7:54);

    6. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk menghamba abdikan manusia kepada kuasa Allah, iaitu manusia menjadi para hamba kepada Allah (1:1; 21:24);

    7. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk disembah oleh manusia (4:36);

    8. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total terhadap kerajaan dan undang-undang manusia seperti kerajaan dan undang-undang demokrasi Malaysia kita ini
    (4:60; 60:4);

    9. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti tidak wujud sikap dan dasar berkecuali, berdiam diri dan tanpa tindakan terhadap sesebuah kerajaan manusia dan undang-undang manusia yang kafir (4:97);

    10. Kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ bererti memerangi kerajaan yang kafir dalam bentuk peperangan yang ofensif untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan Allah (2:251, 193; 22:40).

    KERAJAAN MALAYSIA DAN SISTEM POLITIK DEMOKRASI ADALAH KAFIR KERANA :

    1. Artikel 4 Perlembagaan Malaysia meletakkan status Perlembagaan Malaysia sebagai undang-undang yang tertinggi yang mengatasi al-Quran dan Hadis;

    2. Artikel 43 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada para pemerintah untuk menguat kuasakan undang-undang manusia ke atas umat manusia;

    3. Artikel 44 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada para pemerintah untuk membuat undang-undang manusia;

    4. Artikel 161 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada mahkamah untuk menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

    5. Perlembagaan Malaysia menyerahkan kuasa dan hak kepada manusia untuk memerintah ke atas seluruh umat manusia (artikel 43, 44,
    161);

    6. Perlembagaan Malaysia mewujudkan sistem manusia menjadi para hamba kepada manusia kerana manusia berada di bawah kuat kuasaan undang-undang demokrasi ciptaan manusia(artikel 43);

    7. Perlembagaan Malaysia mewujudkan sistem manusia menyembah manusia (artikel 43, 161);

    8. Perlembagaan Malaysia mewujudkan Tuhan-tuhan Manusia yang membuat undang-undang, yang memerintah ke atas manusia dan yang disembah oleh manusia (artikel 43, 44, 161);

    9. Kepercayaan Kepada Tuhan dalam Rukun Negara mempunyai pengertian mengiktiraf kesemua Tuhan sebagai Tuhan-tuhan yang sah;

    10. Kerajaan Malaysia mengimani, menganuti dan mengamalkan agama demokrasi yang kafir dengan sekali gus ia manolak dan mengingkari kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ.

    RUKUN NEGARA KAFIR

    Kepercayaan kepada Tuhan :

    1. Allah swt

    2. Jesus Kristus

    3. Tuhan Buddha

    4. Tuhan Hindu

    5. Tuhan Zoroaster

    6. Tuhan Appolo

    Kepercayaan kepada Tuhan dalam Rukun Negara dapat dianalisiskan sebagai mempunyai dua permasalahan yang besar:

    1. Tuhan tidak terkhusus kepada Allah sahaja dan dimaksudkan kepada semua Tuhan;

    2. Tidak ada penafian dan pengingkaran terhadap Tuhan-Tuhan yang lain, malah Rukun Negara mengiktiraf dan membenarkan kesemua Tuhan selain daripada Allah s.w.t.

    Bagi maksud Rukun Negara, Buddha juga Tuhan, Vishnu juga Tuhan, segala patung di kuil-kuil Hindu dan Cina itu juga Tuhan-Tuhan yang layak disembah, kesemua Tuhan itu diiktiraf dan diletakkan sama taraf dengan Allah s.w.t. Rukun Negara yang mengiktiraf dan yang menyama tarafkan kesemua Tuhan adalah kafir. Seseorang yang menyetujuinya serta ia tidak menolak dan mengingkarinya, ia mengalami kerosakan dalam pegangan dan amalannya akan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan dirinya daripada agama Allah.

    AMALAN DEMOKRASI ADALAH KAFIR

    Kerajaan Malaysia adalah kafir kerana AQIDAHNYA adalah kafir. Seseorang yang mengamalkan sistem politik demokrasi bererti ia mengamalkan agama yang kafir yang mengeluarkannya daripada agama Allah. Kita tidak boleh melakukan IJTIHAD dan MASLAHAH bagi membolehkan kita untuk mengamalkan sistem politik demokrasi bagi tujuan untuk memperjuangkan Islam; pertama, kerana ianya adalah tergolong ke dalam bahagian AQIDAH yang tidak memberi sebarang ruang kepada kita untuk melakukan IJTIHAD dan MASLAHAH; kedua, sudah wujud keputusan yang muktamad serta yang jelas dan terang daripada Allah yang khusus melarang kita daripada mengamalkan sistem politik demokrasi kita ini bagi tujuan untuk memperjuangkan Islam (35:10, 60:4, 4:60).

    Firman Allah : Fatir 10
    Sesiapa yang mahukan kemuliaan (maka hendaklah ia berusaha mencarinya dengan jalan mematuhi perintah Allah), kerana bagi Allah jualah segala kemuliaan. Kepada Allahlah naiknya segala madah yang baik (yang menegaskan iman dan tauhid untuk dimasukkan ke dalam kira-kira balasan), dan amal yang soleh pula diangkat-Nya naik ( sebagai amal yang makbul – yang memberi kemuliaan kepada yang melakukannya). dan sebaliknya; orang-orang yang merancangkan kejahatan (untuk mendapat kemuliaan), adalah bagi mereka azab seksa yang berat; dan rancangan jahat mereka (kalau berkesanpun) akan rosak binasa.

    Orang-orang yang mengamalkan sistem politik demokrasi disifatkan Allah sebagai merancang untuk melakukan kejahatan yang akan diseksa di akhirat nanti! Ini adalah keputusan yang muktamad, serta yang jelas dan terang daripada Allah yang melarang kita daripada mengamalkan sistem politik demokrasi. Amalan agama demokrasi adalah persoalan AQIDAH – mengikut hukum Fiqh Islam, tiada maslahah dan ijtihad dalam persoalan Aqidah. Ayat ini (Fatir 10) dan ayat-ayat yang lain (4:60; 60:4) menolak Ijtihad at-Tanzil yang dibuat oleh PAS bagi membolehkan amalan politik demokrasi.

    Firman Allah : al-Mumtahanah 4
    “Kami berlepas diri daripada kamu dan daripada apa-apa yang kamu sembah yang lain daripada Allah. Kami mengingkari (agama) kamu, dan telah terang permusuhan dan kebencian di antara kami dan kamu selama-lamanya sehinggalah kamu menyembah Allah semata-mata.”

    Sikap kita terhadap demokrasi dan kerajaan demokrasi Malaysia kita yang kafir ini hanyalah dalam bentuk penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang aktif dan total terhadapnya, serta ianya diikuti dengan sikap kebencian dan permusuhan kita terhadapnya yang berkekalan dan berpanjangan sehingga agama demokrasi yang syirik dan kufur dan segala bentuk dan jenis kesyirikan dan kekufurannya itu mengalami keruntuhan dan kehancuran yang total, dan supaya akhirnya kekuasaan, dominasi dan “supremacy” itu hanya menjadi milik dan hak mutlak Allah sahaja di bumi ini. Membenci dan memusuhi kerajaan demokrasi kita ini adalah Aqidah Islam yang ditetapkan oleh Allah swt!

    Firman Allah: an-Nisa 60
    Tidakkah engkau perhatikan bahawa orang-orang yang mendakwakan bahawa mereka beriman kepada yang diturunkan kepada engkau dan yang diturunkan sebelum daripada engkau, mereka hendak meminta hukum kepada taghut, sedangkan mereka disuruh supaya kufurkan terhadap Taghut. Syaitan menghendaki supaya ia menyesatkan mereka dengan kesesatan yang jauh.

    Takfir bererti mengisytiharkan kesyirikan dan kekufuran agama demokrasi dan sistem politik demokrasi kita ini, takfir bererti tidak mengamalkan agama demokrasi dan sistem politik demokrasi kita yang syirik dan kufur ini, takfir bererti mengasing dan memisahkan diri kita daripadanya, takfir bererti menafi, menolak, mengingkari dan menentangnya, takfir bererti tidak berkompromi dengannya dan sentiasa berkonfrantasi, bermusuhan dan membencinya. Takfir adalah syarat keimanan kita kepada kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, tanpa mempraktik dan mengamalkan konsep TAKFIR terhadap agama demokrasi, kerajaan demokrasi, peraturan dan undang-undang demokrasi dan segala institusi demokrasi di dalam negara kita ini ianya bererti kita tidak beriman dengan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ yang mengeluarkan kita daripada agama Allah.

    UMNO DAN PAS YANG MENGAMALKAN AGAMA DEMOKRASI ADALAH KAFIR KERANA :

    1. Mereka melantik ahli-ahli Parlimen dan Dun sebagai Tuhan-tuhan Manusia (Taghut) yang kafir.

    2. Mereka mengamalkan agama yang kafir, mereka menghalal dan membolehkan amalannya serta mereka menyetujui dan meredhai amalannya itu;

    3. Mereka mengiktiraf bahawa Perlembagaan Malaysia adalah undang-undang yang tertinggi yang mengatasi undang-undang al-Quran;

    4. Mereka mengakui dan mengiktiraf semua Tuhan, iaitu mereka mengiktiraf Allah sebagai Tuhan kita dan mereka juga mengiktiraf Tuhan-tuhan yang lain sebagai Tuhan-tuhan yang sah yang bererti mereka melakukan syirik terhadap Allah;

    5. Mereka mempertahan, memperkasa dan menjadi para pendukung kepada agama demokrasi;

    6. Mereka membuat undang-undang manusia yang kafir;

    7. Mereka menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

    8. Mereka adalah berkuasa dan berdaulat untuk memerintah ke atas umat manusia;

    9. Mereka berada di bawah kuat kuasa undang-undang manusia yang menjadikan mereka sebagai para hamba kepada manusia;

    10. Mereka mewujudkan sistem manusia menyembah manusia kerana seluruh umat manusia mentaati dan mematuhi undang-undang demokrasi ciptaan manusia;

    PARA PENGIKUT UMNO DAN PAS SERTA SELURUH UMAT ISLAM SEKELIAN YANG MENGAMALKAN AGAMA DEMOKRASI ADALAH ORANG-ORANG KAFIR, ZALIM DAN FASIK KERANA :

    1. Mereka melantik ahli-ahli Parlimen dan Dun sebagai Tuhan-tuhan Manusia yang kafir.

    2. Mereka mengamalkan agama yang kafir, mereka menghalal dan membolehkan amalannya dan mereka menyetujui dan meredhainya bersekali dengan amalannya itu;

    3. Mereka mengiktiraf bahawa Perlembagaan Malaysia adalah undang-undang yang tertinggi yang mengatasi undang-undang al-Quran;

    4. Mereka mengakui dan mengiktiraf semua Tuhan, iaitu mereka mengiktiraf Allah sebagai Tuhan kita dan mereka juga mengiktiraf Tuhan-tuhan yang lain sebagai Tuhan-tuhan yang sah yang bererti mereka melakukan syirik terhadap Allah;

    5. Mereka mempertahan, memperkasa dan menjadi para pendukung kepada agama demokrasi;

    6. Mereka menyerahkan kuasa kepada para pemimpin untuk membuat undang-undang manusia yang kafir;

    7. Mereka menyerahkan kuasa kepada para pemimpin mereka untuk menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

    8. Mereka menyerahkan kuasa kepada para pemimpin mereka yang berkuasa dan berdaulat untuk memerintah ke atas umat manusia;

    9. Mereka menjadikan diri mereka sebagai para hamba kepada manusia kerana mereka berada di bawah kuat kuasa undang-undang manusia;

    10. Mereka menyembah manusia kerana mereka mentaati dan mematuhi undang-undang demokrasi;

    Kerajaan demokrasi Malaysia kita ini adalah kerajaan manusia yang kafir. UMNO dan PAS serta sesiapa sahajapun yang mengamalkannya ianya bererti bahawa mereka mengamalkan agama manusia yang kafir. Ini adalah perbuatan mereka yang kafir yang sudah semestinya mengeluarkan mereka daripada agama Allah.

    UMAT ISLAM YANG MENGAMALKAN SISTEM POLITIK DEMOKRASI MEMBATALKAN SYAHADAH MEREKA KERANA MEREKA MELAKUKAN PERKARA-PERKARA BERIKUT :

    1. Mempercayai kerajaan demokrasi adalah Islam atau bersesuaian dengan Islam;

    2. Mengamalkan sistem politik demokrasi yang bererti mengamalkan agama yang kafir;

    3. Melantik ahli-ahli Parlimen dan Dun sebagai Tuhan-tuhan Manusia;

    4. Menyerahkan kuasa untuk membuat undang-undang kepada ahli-ahli Parlimen dan Dun;

    5. Menyerahkan kuasa kepada kerajaan untuk menjalan dan menguat kuasakan undang-undang;

    6. Menghukum dan mengadili manusia dengan undang-undang manusia;

    7. Berada di bawah kuat kuasa undang-undang demokrasi yang bererti menjadi para hamba kepada manusia yang mewujudkan sistem pengabdian manausia kepada manusia;

    8. Mentaati dan mematuhi undang-undang demokrasi yang bererti menyembah manusia;

    9. Menyetujui dan meredhai sistem politik demokrasi bererti beriman kepada agama demokrasi;

    10. Tidak mengisytiharkan kekufuran demokrasi, tidak menolak dan mengkufur ingkarkannya serta tidak mengisytiharkan untuk menghapuskannya melalui Jihad, Perang dan Revolusi.

    Seluruh umat Islam di Malaysia kita kini adalah orang-orang kafir kerana sikap dan pemikiran kita adalah kafir serta sistem kehidupan kita adalah kafir seperti mana yang digariskan di atas ini.

    UMAT ISLAM YANG BERADA DI BAWAH KERAJAAN DEMOKRASI DAN KUAT KUASA UNDANG-UNDANG DEMOKRASI MEMELIHARA KESEMPURNAAN AQIDAH ISLAM MEREKA KERANA MEREKA MELAKUKAN PERKARA-PERKARA BERIKUT :

    1. Mempercayai kekufuran kerajaan demokrasi serta mengisytiharkan kekufurannya;

    2. Tidak mengamalkan sistem politik demokrasi;

    3. Menjauhi dan memisahkan diri kita daripada kerajaan demokrasi;

    4. Menolak dan mengkufur ingkarkan kerajaan demokrasi;

    5. Tidak berkompromi dengan kerajaan demokrasi;

    6. Memusuhi dan membenci sistem politik demokrasi dan kerajaan demokrasi;

    7. Mengancam, mengganggu dan mencabar kerajaan demokrasi, serta hidup di sepanjang masa sebagai penderhaka dan pemberontak yang
    aktif terhadap Kerajaan demokrasi;

    8. Berkonfrantasi sepanjang masa terhadap kerajaan demokrasi;

    9. Mengisytiharkan Jihad, Perang dan Revolusi untuk menghapuskan demokrasi adalah Fardhu Ain;

    10. Buat persediaan untuk melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi ke atas kerajaan demokrasi.

    Ini adalah system kehidupan Islam di bawah kerajaan demokrasi yang kafir. Sistem kehidupan Islam seperti ini adalah METOD ISLAM dalam perjuangan Islam untuk menghapuskan sesuatu kekuasaan kafir dan sekali gus ianya adalah juga METOD ISLAM untuk menegakkan kerajaan Allah di bumi.

    METOD ISLAM ADALAH METOD PERJUANGAN RASULULLAH SAW.

    Apabila sistem kehidupan Rasulullah saw semasa dalam era Mekah dahulu itu ditaati, dipatuhi dan diamalkan semua sekali di Malaysia kita ini; pertama sekali, ia menyempurnakan pegangan dan amalan kita akan AQIDAH kita; kedua, ia akan membawa perjuangan Islam kita kepada Jihad, Perang dan Revolusi.

    SIKAP DAN TINDAKAN RASULULLAH SAW TERHADAP AGAMA DAN KEKUASAAN JAHILIYAH :

    1. Mengisytiharkan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ untuk menegakkan kekuasaan Islam dan sistem kehidupan Islam, serta matlamat untuk menghapuskan kekuasaan Jahiliyah.

    2. Mengisytiharkan agama jahiliyah Mekah sebagai agama yang syirik dan kufur.

    3. Tidak mengamal, mengimani dan menganuti agama Jahiliyah.

    4. Tidak membolehkan amalan agama Jahiliyah bagi tujuan perjuangan Islam.

    5. Tidak mengiktiraf dan bersetuju terhadap agama Jahiliyah.

    6. Tidak bersetuju untuk menyerahkan hak dan kuasa untuk membuat peraturan dan undang-undang kepada manusia.

    7. Tidak mentaati peraturan dan undang-undang manusia.

    8. Menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan terbuka, aktif dan total terhadap agama Jahiliyah.

    9. Memisah dan mengasingkan diri daripada kepimpinan kufur dan kekuasaan kufur serta untuk memusuhi dan membencinya.

    10. Mengamalkan sikap tidak berkompromi dan non-konformis terhadap agama Jahiliyah.

    11. Mencabar dan mengancam agama Jahiliyah yang sedang berkuasa dan berdaulat.

    12. Bersedia dan sanggup untuk dizalimi dan ditindas oleh kekuasaan Jahiliyah dengan ketara dan berpajangan.

    13. Setelah memperolehi kekuatan, Islam akan melancarkan Jihad dan Perang terhadap Jahiliyah untuk menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia dan untuk mengembalikan pengabdian seluruh umat manusia kepada Allah sahaja.

    Inilah jalan dan metod perjuangan Rasulullah saw semasa dalam era Mekah yang sama sekali berbeza dan berkontradiksi dengan sistem kehidupan seluruh umat Islam kita di Malaysia kini. Baginda memisah dan mengasingkan kumpulan umat Islam daripada masyarakat Jahiliyah dan meletakka mereka di bawah kepimpinan yang baru yang dipimpin oleh beliau sendiri yang mencabar dan mengancam kepimpinan Jahiliyah.

    Baginda mengamalkan sikap dan tindakan-tindakan penafian, penolakan, pengingkaran dan penentangan yang terbuka, aktif dan total terhadap agama Jahiliyah, kepimpinan Jahiliyah dan kerajaan Jahiliyah Mekah.
    Sebaliknya jalan perjuangan kita adalah jalan yang sama sekali berkontradiksi dengan jalan Rasulullah saw kerana kita mengamalkan agama demokrasi yang melibatkan kita dengan kesyirikan dan kekufuran yang mengeluarkan seluruh kita ini daripada agama Allah – ini adalah kerana mereka melakukan perkara-perkara berikut :

    1. Tidak mengisytiharkan matlamatnya untuk menghapuskan agama demokrasi sebagai agama yang syirik dan kufur;

    2. Tidak mengisytiharkan bahawa demokrasi ini adalah agama yang syirik dan kufur ;

    3. Mengamal dan menganuti agama demokrasi yang bererti mereka menganuti dan mengamalkan agama manusia yang syirik dan kufur ;

    4. Memboleh dan menghalalkan amalan agama demokrasi sebagai jalan untuk memperjuangkan Islam;

    5. Mengiktiraf, bersetuju dan meredhai agama demokrasi;

    6. Bersetuju dan redha untuk menyerahkan hak dan kuasa untuk membuat peraturan dan undang-undang kepada manusia ;

    7. Mentaati dan mematuhi peraturan dan undang-undang demokrasi ciptaan manusia;

    8. Tidak menafi, menolak, mengingkari dan menentang dengan aktif dan total terhadap agama demokrasi yang syirik dan kufur ;

    9. Tidak memisahkan diri daripada kepimpinan kufur dan kekuasaan kufur serta tidak memusuhi dan membencinya;

    10. Tidak mengamalkan sikap tidak berkompromi dan non-konformis terhadap agama Jahiliyah

    11. Tidak mencabar dan mengancam agama Jahiliyah yang sedang berkuasa dan berdaulat.

    12. Tidak akan dizalimi dan ditindas oleh kekuasaan Jahiliyah kerana cara berdakwah yang tidak mencabar dan mengancam kekuatan dan kekuasaan Jahiliyah;

    13. Tidak bersedia untuk melancarkan Jihad dan Perang terhadap Jahiliyah dan kekuasaan jahiliah serta tidak bercadang untuk menghapuskan sistem pengabdian manusia kepada kuasa manusia.

    Umat Islam kita memilih jalan dan metod perjuangan yang syirik dan kufur. Al-Quran menyatakan dengan jelas dan terang bahawa perjuangan yang berbeza dan berkonflik dengan jalan dan metod daripada Allah dan Rasul-Nya adalah kesyirikan dan kekufuran :

    Firman Allah : al-Imran 32
    Katakanlah : Taatlah kepada Allah dan Rasul, jika kamu berpaling, maka sesungguhnya Allah tidak kasihkan orang-orang kafir.

    Kehidupan seluruh massa umat Islam di Malaysia kita ini adalah satu kontradiksi yang total dengan kehidupan Rasulullah saw dan para pengikut Baginda semasa di zaman Mekah itu, kehidupan kita kini juga berbeza dan berkontradiksi dengan segala konsep dan prinsip yang terkandung dalam kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Kesemuanya ini bererti bahawa sistem kehidupan seluruh massa umat Islam kita kini adalah syirik dan kufur yang mengeluarkan seluruh umat Islam kita ini daripada agama Allah.

    Sistem kehidupan Rasulullah saw di zaman Mekah dahulu itu adalah METOD ISLAM dalam perjuangan Islam untuk menghapuskan kekuasaan kufur dan untuk menegakkan satu kekuasaan Islam. Apabila kita mengamalkan sistem kehidupan Rasulullah saw dan para pengikut Baginda semasa di zaman Mekah seperti mana yang di gariskan di atas ini di Malaysia kita pada masa ini, itu adalah satu Proses Revolusi yang akan membawa Pergerakan Islam di Malaysia kita ini kepada Jihad, Perang dan Revolusi.

    JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI :

    Firman Allah : al-Hajj 40
    Sekiranya Allah tidak menjatuhkan segolongan manusia dengan segolongan yang lain, nescaya runtuhlah tempat-tempat pertapaan serta gereja-gereja, dan sinagog-sinagog dan juga masjid-masjid yang sentiasa disebut nama Allah dengan banyak padanya.

    Firman Allah :al-Baqarah 251
    Sekiranya Allah tidak menahan segolongan manusia dengan segolongan yang lain nescaya rosak binasalah bumi ini.

    Allah memerintahkan kita supaya melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi dalam bentuk yang OFENSIF ke atas Kerajaan Malaysia sehingga ianya mengalami keruntuhan dan kehancuran yang total untuk kemudiannya digantikan dengan kerajaan Allah. Perang OFENSIF bererti menyerang dan memerangi kerajaan Malaysia atau musuh-musuh Islam yang lain tanpa terlebih dahulu kita ini diserang dan diperangi oleh mereka. Kerajaan Malaysia adalah penindasan, kezaliman dan kerosakan di sisi kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ kerana ianya berada di bawah sistem PENGABDIAN MANUSIA KEPADA KUASA MANUSIA, iaitu manusia menjadi para hamba kepada manusia kerana mereka berada di bawah kuat kuasa undang-undang manusia. Allah memerintahkan kita supaya MEMBERONTAK terhadap kerajaan Malaysia kita ini dalam bentuk yang OFENSIF yang bertujuan untuk menghapuskan sistem PENGABDIAN MANUSIA KEPADA KUASA MANUSIA yang wujud dan berlaku di dalamnya sehingga ianya mengalami keruntuhan dan kehancuran yang total untuk kemudiannya digantikan dengan sebuah kerajaan Allah yang akan menegakkan sistem PENGABDIAN MANUSIA KEPADA ALLAH.

    Firman Allah: al-Baqarah 193
    Dan berperanglah sehingga tiada lagi fitnah (penindasan) dan jadilah agama untuk Allah.

    Kerajaan Malaysia bersekali dengan segala peraturan dan undang-undangnya adalah disifatkan Allah sebagai “FITNAH” iaitu PENINDASAN kerana ianya adalah ciptaan manusia yang selain daripada Allah. Selagi penindasan ini wujud, selama itulah Jihad, Perang dan Revolusi adalah diperintahkan Allah untuk dilancarkan terhadap kerajaan demokrasi Malaysia kita ini sehingga penindasan ini, iaitu kerajaan Malaysia kita ini bersekali dengan segala peraturan dan undang-undangnya adalah terhapus semua sekali untuk kemudiannya digantikan dengan kerajaan Allah (2:193).

    JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI ADALAH AQIDAH

    Ayat-ayat 2:251; 22:40 dan 2:193 adalah Jihad, Perang dan Revolusi yang bertujuan untuk :

    1. Menghapuskan kerajaan demokrasi atau mana-mana kerajaan manusia yang kafir;

    2. Menegakkan kerajaan Allah di bumi.

    Ini adalah ayat-ayat al-Quran yang berbentuk umum, kekal, muktamad dan final yang memerintahkan kita untuk melancarkan JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI terhadap kerajaan demokrasi Malaysia dalam bentuknya yang OFENSIF dan untuk kesemua ZAMAN dan ERA. Perang di sini adalah bertujuan untuk menghapuskan sistem PENGABDIAN MANUSIA KEPADA KUASA MANUSIA dan juga FITNAH yang wujud, beroperasi dan berkuat kuasa di dalam kerajaan Malaysia yang kafir. Jihad, Perang dan Revolusi mengikut ayat-ayat 2:193, 251 dan 22:40 yang sedang dibicarakan di sini adalah AQIDAH kerana ianya adalah Jihad, Perang dan Revolusi yang bertujuan untuk menghapuskan Taghut dan untuk menegakkan Tauhid, iaitu ianya dilancarkan dalam bentuk yang OFENSIF yang bertujuan untuk menghapuskan Uluhiyah dan Rububiyah Manusia dan untuk menegakkan Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ . Jihad, Perang dan Revolusi yang bertujuan untuk menghapuskan Taghut dan untuk menegakkan Tauhid adalah FARDHU AIN yang diperintah dan diwajibkan ke atas setiap umat Islam dan untuk kesemua masa dan zaman.

    Dalam sejarah kebangkitan dan penaklukan Islam di zaman keagungan Islam, para angkatan Islam menyerang, memerangi dan menakluki Rom, Sepanyol, Perancis, Balkan, Russia, Asia Tengah, Farsi, India dan Afrika Utara dengan Jihad, Perang dan Revolusi dalam bentuk yang OFENSIF, iaitu menyerang dan memerangi musuh-musuh Islam sebelum dan tanpa terlebih dahulu diserang dan diperangi atau dizalimi dan disakiti oleh seluruh mereka itu. Secara umumnya majoriti daripada Jihad dan Perang yang dilancarkan oleh Rasulullah saw, yang kemudiannya diikuti oleh para Khulafa’ ar Rasyidin dan Negara-negara Islam yang wujud silih berganti pada zaman-zaman Medinah, Umayyah, Abasiyah di Baghdad, Andalus di Sepanyol, Seljuk dan Uthmaniyah di Turki dan lain-lain pusat kekuasaan Islam ke atas negara-negara kafir adalah dalam bentuk yang OFENSIF, iaitu menyerang dan memerangi mereka tanpa terlebih dahulu diserang dan diperangi oleh mereka itu yang bertujuan untuk menghapuskan penindasan dan kezaliman yang lahir akibat daripada sistem PENGABDIAN MANUSIA KEPADA KUASA MANUSIA yang wujud dan berkuat kuasa di dalam negara-negara kafir tersebut.

    METOD ISLAM

    METOD ISLAM dalam perjuangan Islam adalah terdiri daripada DUA PERINGKAT perjuangan :

    1. Proses Revolusi;

    2. Jihad, Perang dan Revolusi.

    PROSES REVOLUSI adalah terdiri daripada SIKAP dan TINDAKAN-TINDAKAN seperti berikut :

    1. Deklarasi kekufuran demokrasi dan kerajaan demokrasi;

    2. Penolakan total terhadap kerajaan demokrasi;

    3. Tanpa kompromi dengan kerajaan demokrasi yang kafir;

    4. Konfrantasi Terbuka terhadap kerajaan demokrasi.

    PROSES REVOLUSI adalah METOD ISLAM dalam sesuatu Perjuangan Islam yang akan membawa sesuatu PERGERAKAN ISLAM itu kepada JIHAD, PERANG dan REVOLUSI. Proses Revolusi ini adalah satu fasa yang amat penting dan “crucial” dalam sesuatu perjuangan Islam yang membolehkan sesuatu Pergerakan Islam itu untuk menuju kepada gerakan Jihad, Perang dan Revolusi. Tanpa Proses Revolusi ini sesuatu Pergerakan Islam itu tidak boleh mengoperasikan gerakan Jihad, Perang dan Revolusi.

    Huraian lebih detail mengenai PROSES REVOLUSI dalam perjuangan kita untuk menghapuskan kerajaan demokrasi Malaysia pada zaman kita kini adalah seperti berikut :

    1. Proses Revolusi adalah satu fasa perjuangan yang wujud dalam bentuk konflik secara total dan terbuka di antara Pergerakan Islam dengan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur yang akhirnya akan membawa kepada Jihad, Perang dan Revolusi;

    2. Proses Revolusi ini akan memakan masa yang agak lama, mungkin generasi demi generasi, yang kemudianya akan membawa kepada kebangkitan massa ummah yang akan membesar dan mengembang kepada Jihad, Perang dan Revolusi;

    3. Proses Revolusi ini adalah satu fasa perjuangan yang membolehkan sesuatu Pergerakan Islam itu untuk mengumpul, membina dan menjana KEKUATANNYA daripada segala sumber daripada dalam Pergerakan Islam itu sendiri dan juga segala sumber daripada persekitarannya;

    4. Ia bermula daripada satu Pergerakan Islam yang kecil sehingga ia membesar dengan mendapat sokongan dan penglibatan daripada seluruh massa umat Islam di persekitarannya;

    5. Pergerakan Islam amat memerlukan kepada segala KEKUATAN untuk mengatasi musuh-musuhnya, iaitu kekuatan iman dan ketaqwaan, kekuatan jiwa dan rohani, kekuatan tekad dan keazaman, kekuatan semangat dan komitmen yang amat mendalam kepada perjuangan, kekuatan perpaduan sesama para pejuang Islam, kekuatan dalam bentuk kefahaman yang mendalam mengenai Aqidah Islam dan juga Metod Islam, serta kekuatan fizikal dalam bentuk material, persenjataan dan latihan – segala kekuatan ini adalah amat diperlukan kerana ianya adalah untuk tujuan merampas kuasa politik negara yang kufur itu dengan Jihad, Perang dan Revolusi;

    6. Kebangkitan Islam dimulakan dengan pembentukan sebuah Pergerakan Islam yang MENDEKLARASIKAN matlamat perjuangannya secara terbuka untuk menghapuskan kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini untuk kemudianya digantikan dengan sebuah kerajaan Allah melalui Jihad, Perang dan Revolusi;

    7. Pergerakan Islam mengamalkan sikap dan tindakan-tindakan PENENTANGAN TOTAL dan TANPA KOMPROMI terhadap kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini;

    8. Pergerakan Islam mengelakkan diri mereka daripada mengamalkan sistem politik demokrasi, mereka memisah dan mengasingkan diri mereka daripadanya, mereka menolak kepimpinan yang sedia ada dan mereka berhimpun di bawah satu kepimpinan yang baru;

    9. Pergerakan Islam mengoperasikan proses penyebaran Aqidah dan Pemikiran Islam dalam bentuk TARBIYAH, TINDAKAN dan PERGERAKAN, dan bukan hanya tarbiyah demi tarbiyah sahaja tanpa tindakan dan pergerakan;

    10. Pergerakan Islam sentiasa bertindak aktif, agresif dan militen dalam MENCABAR, MENGGANGGU dan MENGANCAM kerajaan demokrasi yang syirik dan kufur ini;

    11. Sesebuah kerajaan demokrasi itu tidak diberi pilihan yang lain melainkan hanya untuk bertindak balas dalam bentuk MENINDAS dan MENZALIMI sesebuah Pergerakan Islam yang berbentuk agresif, militen, radikal dan revolusyeneri ini;

    12. Tindak balas yang zalim dan menindas sesebuah kerajaan demokrasi terhadap Pergerakan Islam ini hanyalah sekadar untuk menyelamatkan kerajaan mereka daripada mengalami kehancuran, mengelakkan pengusiran mereka daripada takhta pemerintahan mereka dan mengelakkan kehilangan segala harta dan kepentingan mereka – ia bertindak untuk mempertahan dan mengekalkan status quo;

    13. “ACTIONS” dalam bentuk segala agitasi dan desakan yang aktif, agresif dan militen daripada Pergerakan Islam akan menimbulkan “REACTIONS” daripada kerajaan demokrasi, iaitu “reactions” daripada pihak kerajaan dalam bentuk tindakan-tindakan yang tegas dan keras dalam membenteraskan kebangkitan Islam ini, kemudian “REACTIONS’ ini pula akan menimbulkan “COUNTER-REACTIONS” daripada Pergerakan Islam yang bertindak semakin agresif dan militen terhadap kerajaan;

    14. Segala “ACTIONS’, “REACTIONS” dan “COUNTER-REACTIONS” dalam bentuk segala tindakan dan serangan yang aktif, agresif dan militen yang saling berbalas-balas di antara kedua-dua pihak yang berkonflik ini akan merebak, menyemarak dan memuncak kepada satu situasi KONFRANTASI TERBUKA yang bersifat semakin hangat, getir dan sengit dari masa ke masa – situasi inilah yang menghidup, merangsang, menyegar dan mengkesinambungkan segala aktiviti Jihad, Perang dan Revolusi di kalangan para pejuang Islam;

    15. Suasana kehangatan konflik dalam bentuk segala tindakan yang saling berbalas-balas di antara kedua-dua pihak yang berkonflik itu akan menyumbangkan kepada kekesanan gerakan TARBIYAH yang dijalankan oleh Pergerakan Islam di kalangan massa umat Islam dan sekali gus ianya juga membantu untuk mencapai peningkatan tahap KETAQWAAN di kalangan mereka (massa umat Islam) yang diharapkan agar mereka itu akan akhirnya terserap ke dalam perjuangan dan Pergerakan Islam;

    16. Konflik ini adalah konflik hanya kerana AQIDAH semata-mata yang berbentuk AGAMA menentang AGAMA, dan ianya bukanlah konflik kerana bangsa, negara dan tanah air, atau kerana ekonomi, teknologi dan sebarang faktor yang lain daripada AQIDAH;

    17. Konflik ini adalah sesuatu yang DIPAKSAKAN ke atas kekuasaan demokrasi yang syirik dan kufur ini, iaitu sesuatu yang dicipta dan diwujudkan dengan sengaja, sedar dan terancang oleh Pergerakan Islam yang bersifat dan berbentuk agresif, militen, radikal dan revolusyeneri;

    18. Tanpa konflik seperti ini, umat Islam tidak akan mengalami kebangkitan, dan hal ini akan hanya mengakibatkan kelesuan, kelembapan dan akhirnya kelenyapan yang total kepada perjuangan Islam;

    19. Pergerakan Islam sedar bahawa mereka sebenarnya menanggung risiko yang amat besar, iaitu setelah melalui jalan-jalan yang berliku-liku dan mengalami segala pahit getir, yang memakan masa generasi demi generasi, mereka menghadapi dua kemungkinan – samada perjuangan mereka akan berakhir dengan menempa kejayaan atau mereka akan tumpas di bumi, namun mereka tetap dijamin untuk mencatat kejayaan dan kemenangan yang amat gemilang di sisi Allah swt di akhirat nanti!

    20. Pergerakan Islam tidak mengharapkan orang lain atau pihak yang lain untuk membantu mereka dalam mengatasi musuh-musuh mereka – mereka mengalah, mengatasi dan merampas kekuasaan politik itu dengan kekuatan yang ada pada mereka sendiri yang terkumpul, terjana dan terbina semasa dalam perjalanannya melalui proses TARBIYAH, TINDAKAN dan PERGERAKAN.

    Inilah PROSES REVOLUSI yang berperanan sebagai satu proses radikalisasi dan aktivasi massa umat Islam yang akan membawa kepada KEBANGKITAN, PERANG dan REVOLUSI dalam fasa yang kemudiannya nanti. Hanya melalui amalan PROSES REVOLUSI ini sahaja yang berkeupayaan untuk membawa sesuatu perjuangan Islam itu kepada JIHAD, PERANG dan REVOLUSI. Allah menyeru dan memerintahkan kita supaya membebaskan diri kita daripada belenggu kerajaan demokrasi yang kafir yang sedang berkuasa dan berdaulat ke atas kita ini dengan Jihad, Perang dan Revolusi.

    Sekian, terima kasih.

    Wan Solehah al-Halbani
    Lubuk Terua, Temerloh, PAHANG DM

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s